Fylder dine "gule sedler" for meget ?

Mange af os går rundt med mentale “gule sedler”, der fylder mere end vi har lyst til.

Jeg vil gerne hjælpe dig på vej så du slipper dine gule sedler og får et lettere syn på livet
og større tillid til dig selv. 

Du behøver ikke vide hvad coaching er

Måske sidder du og tænker: “Jeg ved ikke helt om det her er noget for mig”, det er helt okay

Du behøver ikke kende til coaching og du behøver ikke kunne forklare hvad du har brug for

Du er også velkommen til bare at tage en snak.

Nogle gange er det nok bare at få sat lidt ord på-og se se hvad der sker.

Du skal ikke forberede dig til samtalen eller vide præcis hvad du gerne vil have hjælp til. 

Du kan bare skrive ” kan vi ta en snak”  så tager vi den derfra. 

Jeg hedder Poul Knudsen er 68 år, bor i Hou er gift og har to voksne børn

Jeg er optaget af at hjælpe mennesker med at få øje på, at vi er skabt til at have det godt, 
se hvad er det der står i vejen for det, og finde den indre ro og mentale sundhed.

Jeg er certificeret coach (ICL), 
Har taget grunduddannelse i den psykologiske forståelse, der hedder
De Tre Principper.

Er frivillig i Headspace Horsens med samtaler for unge med udfordringer i livet
Er frivillig facilitator i projekt LifeVis i Odder.

Det er helt uforpligtende-

og du bestemmer tempoet 

Coaching-Indefra

Hvad siger klienterne ?

Kvinde 45 år, problemer i parforholdet.
“Jeg kom til samtale i en periode hvor jeg følte mig fanget mellem min mands verdensbillede og mit eget.
Jeg var bange, frustreret og havde masser af uro i min hverdag.

Gennem samtaler med Poul begyndte jeg langsomt at se situationen anderledes.
I stedet for at fokusere på hvem der havde ret, fik jeg hjælp til at forstå hvad der egentlig foregår – og til at finde ro i det jeg selv kan påvirke.

Det har givet mig en frihed jeg ikke troede var mulig uden at noget ydre havde ændret sig.
Jeg er ikke færdig med processen, men jeg er et helt andet sted end da jeg startede.”

Mor til teenager med skoleværing
“Jeg var meget bekymret for min 13-årige søn Martin.
Han ville ikke i skole, havde trukket sig fra jævnaldrende og mistrives i hverdagen. I løbet af få samtaler, hvor jeg deltog, begyndte Martin selv at se at hans tanker ikke var sandheder.
Han fandt et billede der passede ham: tanker er som bolde han ikke behøver at gribe.
At alle teenagere oplever at de føler sig anderledes er det mest naturlige, at indse det og få det forklaret på Poul’s rolige facon gjorde indtryk.  
I en af samtalerne så han også at det ikke var ham der var noget galt med — men at han havde en far der havde svært ved at være far. Den skelnen ændrede noget fundamentalt i hvordan han så sig selv.
Det er svært lige at pege på noget konkret men jeg må med største glæde konstatere at inden for få uger fik jeg en glad dreng hjem fra skole og kammeraterne var tilbage.”

 

Mor sidst i 30’erne, bekymret for sit barn
“Jeg kom fordi jeg var bekymret for min søn. Jeg troede vi ville tale om ham. Men vi endte med at tale om mig — og det var præcis det der var brug for.

Jeg indså at jeg bragte min bekymring ind i alle vores samtaler. Han mærkede ikke min kærlighed. Han mærkede min frygt. Og det lukkede ham i stedet for at åbne ham.

Da jeg ændrede noget indeni mig, ændrede forholdet til ham sig. Uden at vi havde en eneste af de store samtaler jeg havde planlagt.”

Mand 67 år problemer med at gå på pension. 
“Jeg forventede at pension ville være det jeg havde arbejdet hen imod i mere end 50 år.
Frihed, tid, ro. Det var det ikke. De første måneder var faktisk nogle af de sværeste i mit liv.

Pludselig var der ingen møder, ingen der ringede for at få min mening, ingen titel på visitkortet. Jeg vidste ikke rigtig hvem jeg var uden alt det.

Min kone sagde at jeg skulle tale med nogen. Jeg var ikke begejstret for idéen. Jeg er vokset op med at man klarer sine ting selv, og jeg har aldrig set mig selv som én der har brug for den slags.
Men jeg var løbet tør for andre muligheder.

Det første der overraskede mig ved samtalerne med Poul var at han ikke behandlede mig som én der var gået i stykker. Vi talte om hvordan sindet fungerer, for alle mennesker, og langsomt begyndte jeg at se noget jeg ikke havde set før.
At jeg i alle de år havde bygget min identitet op omkring ting udefra. Min rolle. Mit ansvar. Andres behov for mig. Og da det forsvandt fra den ene dag til den anden, troede jeg at jeg selv helt forsvandt sammen med det.

Det der vendte op og ned på det for mig var da jeg indså at det der egentlig er mig, ikke har noget med alt det at gøre. Den jeg i virkeligheden er har altid været der. Stille og uden titler.
Jeg havde bare aldrig lært at lægge mærke til det, fordi jeg altid havde haft noget andet at fylde pladsen med.

Jeg er ikke blevet en ny mand. Men jeg er holdt op med at lede efter mig selv de forkerte steder. Og min tilværelse er begyndt at føles som noget jeg deltager i, og ikke bare noget der skete for mig.”

 

Ven siden ungdommen 
“Jeg har kendt Poul siden vores ungdom, og det er på alle måder enormt berigende. Vores samtaler har altid haft en særlig kvalitet, hvor vi løfter hinanden.
Poul’s forståelse af sindet og hvordan vi mennesker hver især oplever livet, har sat sig dybe spor i mig.
Ting jeg har gået og tumlet med i årevis, har pludselig set anderledes ud, efter en snak med ham. Poul er altid nærværende og ægte, og det virker. Jeg går altid derfra med en ny måde at se tingene på.

Jeg ved at han i professionel sammenhæng vil gøre det samme som han har gjort for mig som ven, nemlig at få mig til at se igennem støjen og få øje på kernen i livsglæden. Det er så sjældent at møde nogen der kan det.”

Per, ven siden 1980

 


Kvinde 26 år, usikker på sig selv
“Jeg havde gået rundt med en følelse af at der var noget galt med mig — i mange år. Jeg sammenlignede mig hele tiden med andre og tabte altid.

Det første der ændrede sig var faktisk ikke noget stort. Det var mere en stille fornemmelse af at jeg ikke behøver at rette mig selv hele tiden. At det der er galt ikke er mig — det er de tanker jeg troede var mig, de mange labels jeg klistrede på mig selv. 

Jeg er ikke færdig med noget. Men jeg er ikke mere i krig med mig selv på samme måde.
Det er langt mere end jeg havde håbet på.”